8/08/2014

CHILDHOOD MEMORIES


Soms doe je bepaalde dingen als je alleen bent en heb je het idee dat je de enige bent die dat daadwerkelijk doet. Totdat je bevestigingen tegenkomt op 9GAG en Facebook dat je zeker niet de enige bent.
Zo kreeg ik van de week een plaatje doorgestuurd met een aantal dingen dat je waarschijnlijk als kind wel een keer hebt gedaan. Ik schrok me helemaal kapot. Er stond maar één ding op wat ik nooit heb uitgevoerd. Dit waren ook niet zomaar dingen die normale mensen doen. Alleen kinderen kunnen dit, zonder op te vallen, en zonder zich te schamen.
Dingen als doen alsof je slaapt zodat je ouders je naar bed zouden tillen. Of kijken naar twee regendruppels die op het raam naar beneden lopen en dan doen alsof ze aan het racen zijn. Of natuurlijk met al je knuffels slapen omdat je bang was dat een van hen teleurgesteld zou worden.
Dit waren van die dingen die je in het openbaar deed, maar een beetje voor jezelf hield. Het waren trucjes om jezelf bezig te houden.
Ik was in shock. Het zijn van die vreselijk specifieke dingen waarvan je nooit had verwacht dat er meerdere mensen zijn die dat ook hebben gedaan en ook dachten dat zij hier compleet alleen in stonden.
Het zijn wel fantastische acties. Tegenwoordig kom ik niet verder dan het op kleur sorteren van M&M’s en bij het avondeten het vlees voor het laatst bewaren omdat dat het lekkerst is. Ouder worden is saai.
Weet je nog dat we als kind niet konden wachten om ouder te worden? Wat ging er in godsnaam in ons hoofd om?

Voor de mensen die wel benieuwd zijn wat er in de lijst stond check het hieronder
-          Ik stopte mijn armen in mijn shirt en vertelde iedereen dat ik mijn armen was kwijtgeraakt.
-          Ik startte computer spelletjes opnieuw op als ik wist dat ik ging verliezen.
-          Ik sliep met al mijn knuffels omdat ik bang was dat er een teleurgesteld zou zijn.
-          Ik had de pen met de 6 kleuren en probeerde al de knopjes tegelijk in te drukken.
-          Ik schonk wat drinken in de dop van het flesje en deed alsof ik shots nam.
-          Ik wachtte voor de deur om iemand te laten schrikken, maar ging al snel weg omdat het me te lang duurde of ik moest plassen.
-          Ik deed alsof ik sliep zodat mijn vader me in bed zou tillen.
-          Ik dacht altijd dat de maan onze auto volgde.
-          Ik keek naar twee regendruppels die langs het raam naar beneden rolden en deed alsof ze aan het racen waren.
-          Ik slikte zaadjes van fruit altijd door en werd bang omdat ik dacht dat er dan een boom in mijn buik ging groeien. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten