10/23/2014

SPORTY GIRL TAG


Vandaag even iets heeeeeul anders dan normaal. Ik kwam gisteren tijdens mijn dagelijkse blog search deze TAG tegen. Ik vond hem wel toepasselijk omdat ik sinds vorige week eigenlijk compleet sportloos ben. Heel ernstig geprobeerd het deze week op te pakken, maar het was zulk naar weer... En ik moest leren... En ik had het zo druk... Smoesjes, je kent het wel.

Wat voor sport beoefen je?
Tja, hoe moet ik het zeggen.. Ik heb heel toevallig vorige week mijn lidmaatschap opgezegd van mijn softbalvereniging, na 8 jaar spelen. Sindsdien heb ik niets meer gedaan.. Probeer het wel! Maar toch niet. 

Hoeveel uur sport je in de week?
0,0 uur. 

Cardio, kracht of balansoefeningen?
Geen van allen.. 

Sport je liever alleen of met anderen?
Oke, nu moet ik toch ook wel even iets anders vertellen. Ik ben geen complete luie donder. Ik ben eigenlijk zelfs heel sportief. Ik heb alleen geen discipline om het alleen bij te houden. Ik ben in de zomer begonnen met hardlopen en wat thuisoefeningen. Dat ging heel goed, en ik voelde me ook goed zodra ik het had afgerond. Alleen weten we wel hoe goed mensen zijn in dingen opstarten, maar hoe slecht we zijn in dingen voortzetten.. Ik heb in ieder geval al een nieuwe hardlooplegging besteld. Nieuwe dingen motiveren me.. Ik ben normaal altijd een teamsporter geweest. Alleen sporten vond ik maar saai en vervelend. Maar als ik weer ga hardlopen en oefeningen ga doen, ga ik liever alleen. Ik hoef niet iemand naast me te hebben die ziet hoe ik faal en hoe erg ik buiten adem ben na 2 minuten rennen (no lie). 

Wat doe je als je geen zin hebt om te sporten? Bedenk je liever 100 smoesjes of kun je jezelf toch motiveren?
Oke, smoesjes van de afgelopen week? Het regent heel hard (maar ook echt), ik moet leren, ik heb geen tijd. Ik heb ook een keer mijn vader gebruikt als smoes. Hij wilde een keer samen gaan rennen, maar toen het moment daar was was het best warm. Mijn vader gebruikte toen als smoes dat hij toch echt 'The Blacklist' moest gaan kijken. Ik heb vervolgens mij pa als smoes gebruikt. 'Hij wilde niet rennen want hij moest zo nodig tv-kijken'. Had natuurlijk ook alleen kunnen gaan.. 

Heb je een sportblunder die je kunt benoemen?
Haha, o, zoveel joh. De ergste is denk ik wel dat ik bij softbal een bal wilde fielden (wanneer je met je handschoenen op de grond een bal moet pakken) en toen op mijn eigen handschoen ging staan en omviel.. Ook heb ik tijdens die wedstrijden het nodige aantal smakkerds gemaakt en ballen gehad op elke plek van mijn lichaam. Ik ben niet zo gecoördineerd. 

Waar kun je je echt aan irriteren tijdens het sporten?
Aan mezelf. Ik raak letterlijk buiten adem binnen de kortste keren. Kom op Graz, doe normaal. 

Ben je van de sportieve gadgets en hypes zoals een activiteitenmeter, speciale apps op je telefoon of een hartslagmeter?
Nee. Ik ben ook een enorme digibeet. Toch heb ik via een blog van de app Pump Up (AANRADER VOOR ALLE DISCIPLINE SUKKELS) gehoord. Nu weet ik nog net hoe ik een app kan downloaden op mijn mobiel, dus dat heb ik gedaan. Wilde het toch uitproberen. En het is echt een top app. Ik ga na mijn hardlooprondje nog een aantal oefeningen doen die ik hiermee heb uitgekozen. Het helpt je heel erg om aan de tijd te houden en je voelt je prima! Ook kan je het instellen op niveau.. 

Denk je nou, ''hé, ik sport wel.'' en, ''hé, ik ben wel gezond''. Schroom dan niet en neem de TAG over! Jullie doen het vast al beter dan dat ik het doe.. 


3 opmerkingen:

  1. Grappig en herkenbare blog Graziel, ik ben al jaren een antisporter, maar nu toch begonnen met hardlopen. Mijn stok achter de deur is vooral dat dure paar hardloopschoenen (en de app die regelmatig roept dat ze zo trots op me is en hoe goed ik het doe;) )Succes, je kan het!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook zeker nog steeds mijn best doen! Maar in die harde regen wil ik echt niet...

      Verwijderen
  2. Ik ben totaal niet sportief, hou er ook niet van. Toch vind ik van mezelf dat ik iets moet proberen te vinden dat ik wel leuk vind, daarom wil ik graag een longboard aanschaffen want dat lijkt me wel erg leuk. Alleen het is meer iets voor in de zomer haha.

    BeantwoordenVerwijderen