11/19/2014

WANNEER VRIENDEN JE DOOR HEBBEN


Ah, ja hoor. Een van je vrienden heeft je op Facebook weer ergens in getagd. Als ik ergens in word getagd zijn het 9 van de 10 keer filmpjes van katten die iets stoms doen. Wat voor mij altijd grappig blijft.

Zo is het eigenlijk bijna altijd zo dat vrienden het beste weten waar jij van houdt. Zo word je getagd in foto’s en filmpjes op facebook, wordt er kleding doorgestuurd wanneer iemand in een winkel staat of je krijgt gewoon iets onder je neus geduwd met de mededeling dat hij of zij toch al wist dat je ernaar zou vragen.

Zo kreeg ik dit weekend een foto toegestuurd van een Harry Potter t-shirt. Lief dat ze het nog vroeg, maar dat was eigenlijk niet eens nodig geweest.
Het grappige is, dit gebeurt het hele jaar door. Tot de maand voor je verjaardag. Wat, in godsnaam, moet je kopen? Opeens kom je nergens iets leuks meer tegen. Zoeken helpt al helemaal niet. Gissen bij diegene zelf is al helemaal nutteloos. Ze weten precies wat ze leuk vinden, wat hun hobby’s zijn en wat er het hele jaar op hun kerstverlanglijstje staat, maar op het moment van hun verjaardag.. Identiteitscrisis ofzo?


Ik mag niet zeuren, ik doe precies hetzelfde. Met kerst maak ik een verlanglijstje van 38 pagina’s. Een maand later ben ik jarig en weet ik niets meer.
Gelukkig heb ik de leeftijd waar het geoorloofd is om alleen een envelopje te vragen. Scheelt een hoop gezeur en ik kan het weer gebruiken als de crisis voorbij is. 


1 opmerking: