2/04/2015

HAPPY BIRTHWEEK!


Joepie! Voor de wet volwassen. Stop met typen van een felicitatie, ik was 22 januari al jarig. Ik ben 21 jaar geworden en dus voor de wet volwassen. In mijn hoofd? Nog totaal niet. Een kind van tien komt dichter in de buurt.

Ik vier mijn verjaardag nooit op de dag zelf. Tegenwoordig omdat het altijd in mijn tentamenweek valt, andere jaren omdat het doordeweeks was en dat vind ik geen chille ik-vier-mijn-verjaardag-dag. Ook laat ik mijn familie niet in dezelfde kamer als mijn vrienden. Het zou best kunnen hoor, maar zo groot is mijn huis niet. Dat zijn dus al twee dagen.
Door de spreiding van vieringen krijg ik altijd het idee dat ik de hele laatste week van januari jarig ben. Ik noem het mijn ‘Birthweek’. Als er nog meer mensen zijn met enorm veel guilty pleasures zul je dit misschien herkennen uit een ietwat kinderlijke serie..
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar naarmate ik ouder word neemt het enthousiasme van mijn verjaardag af. 21 is in mijn ogen wel een mijlpaal. De dagen ervoor ben ik ook wel enigszins gaan aftellen, maar toen de dag was aangebroken voelde hij als elke andere dag. Geeft niet, ik heb mij uiteindelijk prima vermaakt. 

De dag zelf ben ik wat in de stad gaan drinken met vrienden. Gewoon in de kroeg, nothing fancy. We zijn ook vroeg naar huis gegaan.
De zondag erna kwam mijn familie op bezoek. Ook dit is de laatste paar jaren veranderd, er waren niet altijd veel mensen meer. Als je nog een klein pukkeltje bent wil iedereen je zien opgroeien. Dames van 21 zijn te oud. Toch was het dit jaar ontzettend druk! Daar wil ik mijn familie met liefde voor bedanken, want ik weet dat ze dit ook allemaal lezen. Ik was erg blij dat iedereen er was.
Wat betreft mijn cadeautjes ben ik ook intens gelukkig. Naast een lading geld om eindelijk te beginnen aan rijlessen (ik moet), heb ik een prachtige ring gehad van mijn nonna en nonno (oma en opa). Mijn nonna had een set sieraden die ze eigenlijk niet vaak meer droeg. Ze heeft de verschillende delen om laten zetten in gouden ringen die ze aan haar kleinkinderen kan geven op het moment dat zij 21 worden. Speciaal iets voor de meisjes waar ze nonna aan kunnen herinneren. Ik vind dit heel erg speciaal en weet niet hoe vaak ik die ring uit z’n doosje ga halen, omdat ik bang ben dat ik ‘m met m’n lompe gedrag sloop.
Daarnaast heb ik sloffen gekregen die je in de magnetron kan doen van lieve Daan. Zo worden mijn altijd koude voetjes misschien een keertje warm. Van mijn vriendengroep kreeg ik een kleurboek voor volwassenen (zie je, mentaal zal ik nooit 21 worden) en een jaarabonnement op de Vogue waar ook nog eens een heel welkomstpakket aan beautyspulletjes bij zit!


21 alweer. Het gaat snel. Ik heb een heerlijke verjaardag gehad. Laat het een fantastisch jaar worden.


1 opmerking:

  1. Lieve Graziella, ook al zien we elkaar niet veel, ik vind het heerlijk om zo via je blogs op de hoogte te blijven! Xxx!

    BeantwoordenVerwijderen