8/16/2015

IN FASHION


Ah, mode. Iets waar ik, ook al ziet het er niet altijd zo uit, dol op ben. Ik kan uren door tijdschriften bladeren en kijken naar de prachtige modellen en waar ze deze keer weer in zijn gehesen. Ik volg de catwalkshows die op de Vogue website worden gepubliceerd en ik smul ervan.

Ik draag de kleding die ik leuk vind. Of dat nou in de mode is of niet. Ik ben geen rebels iemand die zegt dat je niet met de mode mee moet gaan want dat is wat alle mensen doen. Nee hoor, ik vind dat je moet dragen waar je zin in hebt. Dat kunnen toevallig ook items zijn die nu in de mode zijn. Geen problemen mee.

Helaas word ik een beetje chagrijnig van de catalogi die ik tegenwoordig oppak. Overal wijde pijpen broeken, bloemetjes overhemden, plateauzolen en noem het maar op. De laatste keer dat ik checkte was het toch echt 2015..
Prima dat mode terugkomt. Er zijn een hoop dingen uit een ander tijdperk die ik ook zo mee zou nemen, maar één item per outfit. Ik ga niet een complete Charlies Angels outfit in elkaar flansen, ben je mal.
Heel toevallig heb ik van de week de nieuwe Linda.Mode meegenomen. Ik hoor altijd zulke positieve verhalen over de Linda, maar ik heb er eigenlijk nog nooit een opgepakt. Nou, dacht ik, het is nu vakantie, ik doe toch geen moer laat ik er een meenemen. Gelijk bij de editorial was ik verkocht. Want waar ging dat nou om? Nou, precies wat ik net heb beschreven. Dat het prima is om met mode een beetje terug in de tijd te gaan, maar dat het bullshit is om dat nog een zesde keer te proberen. Volgens Linda is mode niet meer vernieuwend en daar ben ik het ongelooflijk mee eens. Er zijn geen nieuwe silhouetten en elk seizoen komt er wel een designerknakker die een oude trend nieuw leven probeert in te blazen. Mission accomplished? Mwua, niet echt. Soms denk ik ‘’Goh, zo heb ik het nooit eerder bekeken’’, maar eigenlijk komt vaker de gedachte ‘’Rot toch op met je boho troep. Ik ben toch geen hippie’’ naar boven drijven.


Opnieuw herinnerd worden aan bepaalde trends is absoluut geen probleem. Zo was ik vroeger bijvoorbeeld niet uit mijn tuinbroek te slaan, en werd ik daar dit jaar aan herinnerd. Altijd fijn zo’n geheugensteuntje. Ik hoef er echter niet aan herinnerd te worden dat gordijnen zo’n 40 jaar geleden ook fungeerde als jurk, en dat de pijpen van een broek zo wijd waren dat er een hele zigeunerfamilie onder kon kamperen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten