2/11/2016

REVIEW: HEMA KUNSTNAGELS



Ik ben een verschrikkelijke nagelbijter. Maar dan met de nadruk op verschrikkelijk. Mijn hele leven krijg ik al opmerkingen naar mijn hoofd over dat ik nu echt eens mijn vingers uit mijn mond moet halen en dat het door stress komt. Daar ben ik het niet mee eens, maar het is wel vies en vervelend.
Ik heb periodes dat ik wel hele lange nagels heb. Dan smeer ik er ook gelijk 10 lagen nagellak overheen. Niet omdat ik de smaak dan vies vind en er niet op ga bijten (als het moet bijt ik daar gewoon doorheen) , maar omdat ik mij dan enigszins vrouwelijk voel en het niet wil verpesten. Maar ja, die periodes zijn helaas vaak van korte duur en na een paar weken zijn mijn oude vertrouwde stompjes weer terug.
Waarom ik dit nog steeds doe weet ik niet, en ik gok dat ik er eigenlijk ook nooit achter zal komen. In de tussentijd kan ik meer energie steken in hoe ik die stompjes beter kan verbergen. Nagellak smeren lukt niet, want de oppervlakte is veel te klein. Dan lijk ik net een kind van vier jaar dat net de nagellak van moeders heeft ontdekt.



Ik heb ooit nagedacht over kunstnagels. Dit heb ik echter nooit uitgeprobeerd omdat ik dacht dat het toch nooit bleef plakken. Vorige week liep ik in de Hema en zag ik een pakje doorzichtige simpele kunstnagels. ‘Als je het niet stiekem probeert, ga je er nooit achter komen.’ Verdomde stem in mijn hoofd. Waarom moet ik tegenwoordig alles uitproberen. Afijn, ik koop dat pakje.

Nagels HEMA 24 Oval Nails €4,25

Nagellak KIKO Nail Lacquer 364 €2,50


Mijn vriend was het er niet mee eens. Nepnagels hebben ook niet echt een goed imago, dat had ik ook wel door. Maar ik moet zeggen, ik ben blij dat ik een stemmetje in mijn hoofd heb.
In het doosje zitten 24 nagels in verschillende maten. Je duim is uiteraard niet even groot als je pinkje, en sommige mensen gaan meer richting worstenvingers dan dunne twijgjes. Er zijn nagels voor iedereen! Ook krijg je een klein tubetje nagellijm en een vijl. Na een heftige klootsessie met het kleine tubetje heb ik besloten de dop er gewoon af te knippen en kon ik eindelijk aan de slag. Ik heb alle nagels uitgezocht en ze naast elkaar gelegd. Voordat ik enthousiast begon met plakken heb ik bij allemaal een flink stuk afgeknipt. De beschrijving op het doosje zegt dat je ze wel kan vijlen tot ze op de goede lengte zijn. Dat kan ook wel, maar duurde me veel te lang. Na het plakken van de eerste nagel was ik al blij verrast. Hij bleef erg goed zitten en zo erg ‘Kunsnagellerig’ zag het er echt niet uit. 

 Opeens had ik weer tien even lange nagels (nadat ik ze nog een keer had gevijld. Ik wil wel nog dingen kunnen oppakken enzo). Tot op de dag van vandaag heb ik alleen nog maar mijn duimnagels opnieuw op moeten plakken, omdat ik iets té voorzichtig was geweest met de lijm.
Ik heb natuurlijk iets voorzichtiger bepaalde dingen gedaan dan dat ik ze normaal zou doen (het blijft een knutselwerkje, en knutselwerkjes gaan nou eenmaal snel kapot), maar ik ben enorm verrast. Vooral door het feit dat het er echt niet uitziet alsof ik neppe nagels heb. Daarnaast kun je de nagels ook gewoon lakken en dit ook weer verwijderen met nagellak remover (zonder aceton!).

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik ze wel een keer ga slopen. Aanrader!


2 opmerkingen:

  1. Geniaal, het is dat ik geen vrouwelijke noodzaak heb, anders zou ik als mede nagelbijter er ook aan beginnen! En die vriend van jou vind het vast stiekem wel erg mooi hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniaal, het is dat ik geen vrouwelijke noodzaak heb, anders zou ik als mede nagelbijter er ook aan beginnen! En die vriend van jou vind het vast stiekem wel erg mooi hoor...

    BeantwoordenVerwijderen