2/25/2016

TAG: BEEN THERE, DONE THAT


Ik begin rond deze tijd altijd mijn discussies over plannen voor de zomervakantie. Waarheen? Wanneer? Hoe? Is dat handig? Omdat ik jarenlang naar Italië op vakantie ben geweest en graag eens een keer iets anders wilde zien ging ik elk jaar op onderzoek uit, en heb ik mijn lijstje al enigszins kunnen uitbreiden. Toevallig las ik van de week op de blog van Vera de ‘Been there, done that’ TAG. Perfecte timing.

Welke landen van de wereld heb je al bezocht? – (Onder bezocht reken ik niet de landen mee waar ik alleen doorheen ben gereden)
- Italië
- Schotland
- Engeland
- België
- Duitsland
- Luxemburg
- Frankrijk
- Spanje
- Portugal

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? – Amerika. En dan bedoel ik Noord en Zuid. Noord omdat ik enorm benieuwd ben naar dat gedeelte van de wereld dat zoveel invloed heeft op ons wereldbeeld. Zuid omdat het mij simpelweg prachtig lijkt (en eng). Daarnaast stond ik twee jaar geleden op het punt om een reis te boeken naar Rusland, totdat mijn moeder mij erop attendeerde dat dat op het moment misschien niet zo’n goed idee was. Gaf haar niet geheel ongelijk. Blijft een wens though.


Wat is jouw meest ideale vakantie? – Ik ben meer van de culturele vakanties dan zonvakanties. Ik kan absoluut niet drie weken voor pampus op een strand liggen. Ik moet iets doen. Daarnaast is ‘cultuur’ altijd een grote interesse geweest.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen? – Pff, dat zijn er een paar, maar als ik moest kiezen wordt het Schotland. De enige keer dat ik met mijn ouders niet naar Italië ging. Schotland was het ‘beloofde land’. Toen ik 15 jaar was vonden mijn ouders dat de tijd rijp was. En potverdikkeme wat is dat een mooi land. Ondanks de dagelijkse regenbuien.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming geweest? – Als Albert Heijn buitenlandse tripjes gaat organiseren, count me in!

Met wie ga je meestal op reis? – Tot mijn 17e met mijn ouders en zus. Daarna weekendjes weg met vrienden en in de zomer met mijn vriend.



Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? – Zonder twijfel, Maxima. Ik wed dat zij alle hotspots kent. En altijd reizen in stijl.

Wie of wat zou je mee willen nemen naar een onbewoond eiland? – Dit vind ik altijd zo’n vervelende vraag. Niks. Want ik wil daar helemaal niet heen.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? – Jazeker. Weekendjes weg met vrienden in een huisje in Brabant en Limburg. Met mijn vriend en zijn ouders twee dagen in Friesland en met familie in een all-inclusive hotel in Drenthe en Gelderland.

Liever een attractiepark of een dierentuin? – Attractiepark for sure. De adrenaline van een achtbaan vind ik heerlijk voelen, en de meeste beesten vind ik toch eng.



Liever een ski- of een zonvakantie? – Liever een zonvakantie. Ik haat sneeuw. Maar ik ben nog nooit op een skivakantie geweest dus eigenlijk kan ik niet oordelen.

Wat is je leukste herinnering van een vakantie? – Dat wij in augustus in een tent zaten in Schotland en ’s nachts een muts op moesten en een reiskachel mee hadden vanwege de kou. Bizar eigenlijk, maar ik heb me kapot gelachen. Het boeide me namelijk allemaal vrij weinig.



Wat is je minst leuke herinnering van een vakantie? – Ik was met mijn toenmalige vriend op vakantie op Ibiza toen hij plotseling een oorontsteking kreeg. Hartstikke sneu natuurlijk, want dat doet ongelooflijk veel pijn. Maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee om op mijn balkonnetje te chillen en dat ik elke dag de berg op en neer moest om boodschappen te doen en te gaan koken. Kon hij ook niets aan doen, maar ik was pissig as hell.

Welke landen ga je dit jaar bezoeken? – Begin april staat er een korte stedentrip naar Londen gepland. Voor de zomer is het nog niet helemaal duidelijk. Ik wilde in eerste instantie naar Schotland gaan met mijn vriend, maar dat gaan we even verplaatsen naar een ander jaar. Nu wordt het waarschijnlijk Barcelona.

Waar zou je nooit op vakantie willen? – Nou, nooit vind ik een groot woord. Maar ik zou niet zo snel naar landen gaan waar ze flinke ruzie hebben. En tegenwoordig wil iedereen op vakantie naar Thailand, Australië, Cambodja etc. Maar om de een of andere reden trekt dat mij niet heel erg. Mocht iemand het me ooit aanbieden en ik hoef niks te betalen. Prima, ik ga mee. Maar zou er zelf niet meteen voor kiezen.



Neem de TAG gerust over op je eigen blog!


Heb jij al plannen voor de zomervakantie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten