4/14/2016

HAKUNA MATATA


Soms heb je wel eens van die momenten dat je een beetje down bent. Het ligt er een beetje aan wat het is, maar ik heb heel vaak dat ik daarin blijf hangen. Dan krijg je vaak van dat lullige advies van: ‘’Je moet even wat gaan doen, dan heb je afleiding.’’ Dat kan soms helpen, maar zeker niet altijd. 
Wat voor mij echt een saviour kan zijn, is muziek. Als ik muziek luister ben ik veel meer afgeleid dan dat ik gewoon maar iets aan het doen ben. Zeker als ik de tekst ken, want dan kan ik even lekker mee blèren.
Maar goed, ik heb dan ook weer geen zin om van die depressieve takke nummers op te zetten. Wat moet ik dan luisteren..? Ik heb mijn oplossing in ieder geval gevonden.

Disney!

Ja, lekker suf. I love it. Laatst was ik iets aan het zoeken op mijn laptop en kwam ik vier cd’s tegen van het album ‘That’s what I call Disney’. O ja, die had ik ook nog. Ik drukte op play en werd instant blij. Niet alleen omdat Disney natuurlijk hele vrolijke en kindvriendelijke muziekjes heeft, maar ook de rustige ‘lieve’ liedjes maken mij niet verdrietig. Ik heb nu een aparte playlist op mijn telefoon staan voor het geval ik het even helemaal niet meer zie zitten.
Om nou gelijk vier cd’s naar mijn telefoon te kopiëren vond ik een beetje overdreven. Daarom maakte ik een selectie van de nummers die ik het hardst meezing, of het hardst om moet lachen.



Nu zijn er waarschijnlijk een hele hoop van jullie die roepen ‘WAAROM MAAK JE GEEN SPOTIFYPLAYLIST HIERVAN OM TE DELEN?!’ Simpel, ik heb geen Spotify. Mijn brein kan niet nog meer technologische veranderingen aan. Het liefst zoek ik mijn oude mp3 speler gewoon weer op. Ik kon zeg maar nog net achterhalen hoe ik die nummers in mijn iTunes kon zetten. Noem mij een oma. Dat is de bijnaam die ik mijzelf de laatste tijd toch al heb gegeven.

Wat zijn mijn favorieten uit deze lijst? Ten eerste, ‘Let it go’. Ik kan deze uren achter elkaar horen en nog niet verveeld zijn. Hoe fijn is het als je ergens mee zit om even heel hard LET IT GOOOOOOO te roepen? Dan vliegt dat gevoel er zo achteraan, geloof me. Ik gebruik het tegenwoordig zelfs als iemand zijn dilemma aan mij kwijt wil.
Ten tweede is daar ‘Friend like me’ uit Aladdin. Hier wordt het gezongen door Robin Williams. Het is een lekker uptempo nummer, en zijn stem maakt me aan het lachen. Vroeger had ik een cassettebandje met wat Disneyliedjes die mijn vader voor mij had verzameld. Deze waren echter allemaal in het Nederlands. Het was dus even wennen om het nummer niet te beginnen met ‘Kijk, Ali Baba had een rovershol’.
Op nummer drie heb ik ‘Can you feel the love tonight’. De versie van Elton John vind ik eigenlijk best vervelend, maar hier hebben Timon en Pumba de hoofdrol. Het liedje zelf vind ik niet fantastisch, maar als ik even verdrietig ben hoef ik alleen het intro maar aan te zetten. Timon begint met zingen, en op het moment dat Pumba antwoord gaat geven na elke zin ga ik helemaal kapot van het lachen. Het is waarschijnlijk zo’n ‘had je bij moeten zijn’ moment, maar luister er maar gewoon een keer naar. Misschien snapt iemand ooit wel wat ik bedoel.
Op nummer vier heb ik ‘Circle of Life’ uit de Lion King. Dit nummer is simpelweg steengoed. Ik heb mij jarenlang afgekeerd naar de Lion King. Ik vond het een ‘mannendingetje’. Maar dat nummer.. Ik heb inmiddels ontdekt dat het ook een fantastische wekker is.
Tot slot, het beste nummer om van dat nare gevoel af te komen. ‘Hakuna Matata’. Toch wel het boegbeeld voor zorgelijke tijden denk ik zo.

Mocht je je ook niet zo goed voelen, try Disney. Misschien is het niet voor iedereen weggelegd, en ik beloof niet dat je in een keer enorm vrolijk bent, maar ietsjes minder maakt al een verschil.
Hakuna Matata jongens, Hakuna Matata.


Van welke muziek word jij vrolijk?  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten