6/21/2016

BARCELONA DAG 1 + UPDATE



Holaaa!
Gisteren stapten Daan en ik op het vliegtuig naar Barcelona! Wij gaan hier twaalf dagen ongestoord genieten en vooral vrij weinig belangrijke dingen uitvoeren. In deze video zie je hoe gisteren de heenreis verliep!

Ik ben een tijdje afwezig geweest, dat klopt. Maar ik heb zeker niet stil gezeten! Ik heb de uitvoering gehad van mijn musical groep, heb matching dagen gevolgd voor mijn nieuwe opleiding en ben druk bezig met wat dingen regelen rond deze zomervakantie.

Ik heb het al een aantal keer benoemd, maar zal nu nog even duidelijk vertellen wat ik volgend jaar nou eigenlijk ga doen. Wat is nou die optie B waar ik het over had? Het is Nederlandse Taal en Cultuur geworden aan de Universiteit van Amsterdam. Dat klinkt voor mij altijd heftig om te zeggen. Ooit is deze opleiding mijn optie A geweest, toen ik nog op het VWO zat en graag journalist wilde worden. Ik was in de veronderstelling dat je een WO opleiding moest gaan volgen als je VWO had gedaan, maar op dat niveau was er geen opleiding journalistiek.
Vanwege mijn luiheid ging ik naar de HAVO. Ik had voor nu ook nooit gedacht dat ik een universitaire opleiding kon gaan doen, omdat ik daar simpelweg de instelling niet voor heb. Tijdens mijn zoektocht ging ik mij afvragen waarom eigenlijk niet. Ik ben niet achterlijk, ik had gewoon wat probleempjes die nu te verklaren zijn. Als ik op persoonlijk vlak zo ver gekomen ben, zou dat voor mijn opleiding ook wel eens kunnen gelden. Ik heb mij daarom ingeschreven voor de matching dagen en die hebben mij er nog meer van overtuigd dat ik dit waarschijnlijk gewoon aan ga kunnen. Het woord 'onderzoek' schrikt mij altijd een beetje af, aangezien ik praktischer ben ingesteld. De stof die ik tijdens deze dagen kreeg aangeboden waren echter verrassend interessant, wat mij alleen maar enthousiaster maakte dat ik het sowieso aan zou kunnen. Ik heb ook al wat leuke mensen leren kennen en heb er nu al ontzettend veel zin in!

Dat is zo'n beetje het plan van aankomend jaar in een notendop. Ik ben nu eindelijk even op vakantie. Veel van jullie zullen nu denken 'Eindelijk?!' je hebt het hele jaar geen reet uitgevoerd? Klopt, als je het vergelijkt met veel andere mensen. Toch werd dit jaar voor mij drukker dan ik had gehoopt. Wat op zich niet verkeerd was, want het was een goed jaar. Maar ik vond zeker dat ik deze vakantie verdien. En ik ga er ook even een potje van genieten.
De rest van de zomer zit ik ook niet stil. Als ik terug kom van Barcelona ben ik nog even twee weken thuis. Dan ga ik een weekje op kamp met mijn kaboutertjes van scouting, om de week erna nog een keer op kamp te gaan met de jongeren. Daar vertrek ik een dag eerder dan de bedoeling is terug naar Nederland, om daar vervolgens mijn spullen te pakken voor een dagje Brussel waar ik samen met mijn beste vriendje het concert van Beyoncé ga bijwonen. Het wordt een drukke zomer, maar dat kan me niet schelen.
Ik zal jullie waar ik kan zoveel mogelijk meenemen op mijn avonturen. Zo kan ik mij best voorstellen dat jullie het grappig vinden om te zien hoe ik vanuit Duitsland naar Nederland moet gaan met het openbaar vervoer. Zoals jullie wellicht weten ben ik niet zo'n held in het zoeken van de juiste route..

Ik spreek jullie snel weer!

Wat ga jij deze zomer doen? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten