6/23/2016

BARCELONA DAG 3


Vandaag was een typische Daan en Graziella dag. Ik stond vanochtend zo rond een uur of tien op. Ik probeerde Daan al wakker te maken, maar dat lukte nog niet. We hadden bedacht om zo rond elf uur naar buiten te gaan om in ieder geval ‘iets’ te gaan doen. Ik kan er namelijk niet zo goed tegen om te lang ‘niks’ te doen, en Daan is daar juist heel goed in. Afijn, elf uur de deur uit? That ship has sailed.

Plan B was om weer even een ochtend/middag niks te doen, en wat later op de dag richting de Sagrada Familia te gaan. Op dit moment maken wij nog gebruik van de Barcelona Card. Dit is een soort ov-kaart voor alleen Barcelona en hier kunnen we vijf dagen onbeperkt mee reizen. Slim is dus, om zoveel mogelijk toeristische activiteiten te plannen in de eerste vijf dagen. Vrijdag kunnen we namelijk onze huurauto ophalen en dan kunnen we ook wat verder uit Barcelona gaan. De dingen in de stad doen met een auto is gezien het achterlijke verkeer hier niet te doen. Gisteren reed de buschauffeur van de bus waarin wij zaten een jonge gozer aan alsof het niets was.

Om half vier zouden we naar de metro lopen richting de kathedraal. Dit werd kwart voor vier. Eenmaal aangekomen in het metro station, en tien minuten te hebben gewacht, kwam de overvolle metro aangereden. We keken elkaar aan. Ja doei, dat gaat ‘m niet worden. We gaan wel op een andere manier.


Inmiddels was het even over vier uur. Dan maar weer met de bus. Die reis duurt wel iets langer, maar gisteren ging dat ook goed. Daar komt bus D20. Overvol. Vier uur is de spits in Barcelona. We keken elkaar opnieuw aan. Ja doei, we gaan morgen wel weer iets doen. We zijn nog even de Flying Tiger ingelopen aangezien deze in onze straat is, kochten wat nutteloze dingen die we sowieso niet nodig hebben, maar hé, we zijn op vakantie.
Nog een kort bezoekje aan de supermarkt onder ons appartementencomplex en we bevinden ons weer op ons balkon. Ik vind het een weggegooide dag, Daan absoluut niet. Na een koud biertje te hebben gedronken realiseer ik mij dat het eigenlijk echt niet uitmaakt. We hebben nog een heleboel dagen te gaan, en die kathedraal gaan we echt nog wel een keer bekijken. Ik vond het vandaag misschien een beetje vervelend dat we niks hebben gedaan, maar hé, we zijn op vakantie.
Dat moet ik gewoon even onthouden. 

Wat heb jij vandaag gedaan? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten