6/24/2016

HOLIDAY FOOD


Ik zit nu heerlijk met mijn luie reet in Barcelona. Het weer is veel te heet, de mensen zijn veel te bruin en overal in de kleine straatjes ruik je veel te lekker eten. Voedsel in de zomer is voor mij altijd een dingetje.

Als ik op vakantie ben, wil ik mij niet druk hoeven maken om de tijdstippen waarop ik MOET eten. Drie maaltijden per dag vind ik iets wat je lekker thuis moet laten. Ik heb dit overigens ook nooit hoeven doen op vakantie, want normaal gesproken gingen mijn ouders borrelen om zes uur, dus je hoefde echt niet te verwachten dat het eten rond een uur of zeven op tafel stond. Op dit moment ben ik in Spanje, en daar is het zelfs gebruikelijk om veel te laat te eten. Ze stappen hier pas rond een uur of negen/tien een restaurant binnen.

Als ik op vakantie ben eet ik de hele dag door wanneer ik daar zin in heb. Of dat nou om zes uur een zak chips is of ontbijten met een ijsje. Alles kan. Thuis mag je je weer druk maken om je healthy diet cooking skills.

Hier zijn een aantal tips voor eten op vakantie.

1. Vergeet tijdstippen. 
Als ik op vakantie ben vergeet ik überhaupt om naar de tijd te vragen. Waarschijnlijk ben ik al veel te laat opgestaan en voelt drie uur ’s middags voor mij nog als ochtend. Als je dus pas trek krijgt om vier uur ’s middags hoef je je daar echt niet schuldig om te voelen.
2.  Leer de gebruiken van je bestemmingHet ligt er natuurlijk een beetje aan waar je naartoe gaat, maar er zijn landen waar de dinergebruiken iets anders zijn dan dat wij in Nederland gewend zijn. Als je bijvoorbeeld naar Italië of Spanje gaat, en je niet raar aangekeken wil worden, zou ik pas later op de avond een restaurant binnen stappen. Om zes uur eten is een no go.
3. Simpel Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als het wat warmer wordt heb ik niet altijd zin om te eten. Wil je toch wel het idee hebben dat je goed bezig bent kies dan voor iets simpels. Pasta, salade of gewoon een rijk belegd broodje. Je bent op vakantie, dus niemand die er wat van mag zeggen.
4. Wat de boer niet kent.. Ga eens na wat de typische gerechten zijn van je bestemming. Veel van deze dingen zal je waarschijnlijk nog nooit hebben geprobeerd, en het ziet er misschien ook een beetje vreemd uit. Ik geef toe, toen ik in Schotland was hoefde ik niet per se haggis te eten, maar het kan ook best leuk zijn om een keer iets nieuws te proberen. En nee, pizza in Italië eten is echt niet heuuuuul veel anders dan in Nederland.
5. Eet nietLast but not least. Als je op vakantie bent hoef je ook niet altijd te eten. Dit is geen aanzet tot anorexia, maar als jij inderdaad om zes uur nog aan het borrelen bent met heerlijke hapjes hoef je echt niet om tien uur nog te gaan koken omdat je PER SE avondeten moet hebben. Als je geen trek meer hebt moet je je lichaam niet dwingen om nog meer voedsel naar binnen te schrokken. Nogmaals, je bent op vakantie. Dan is het de bedoeling dat even helemaal niets je boeit. Je dieet bewaar je maar voor later.


Wat heb jij vandaag gegeten? 


1 opmerking:

  1. Wij zaten aan wel heel hollandse pot van avond Graziella, nl doperwtjes, worteltjes, gebakken krieltjes en visstick.( en in gedachten zat heerlijk aan de spaanse tapas, de hele avond, gewoon omdat het kan en het zo verschrikkelijk lekker is!!!) Geniet lekker met z'n tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen