7/04/2016

BARCELONA DAG 12


Zo, dag 11 heb ik even overgeslagen. We hebben toch niet zoveel bijzondere dingen gedaan. Vooral hangen, chillen en alvast inpakken. Dat had namelijk nogal wat voeten in de aarde.
Iets later dan gepland, maar hier is nog de vlog van onze laatste dag in Barcelona. Nou ja, dag.. De terugreis dan. Die bestond voornamelijk uit wachten, nog even wachten en toch nog maar even wachten..

We moesten om 10.00 de auto terugbrengen. Het huurbedrijf zit bij het vliegveld, dus dan waren we er in ieder geval alvast. We zouden pas om 13:50 vliegen, maar dan hadden we ruim de tijd om nog wakker te worden.
Op het vliegveld aangekomen was het gigantisch druk. Onze vlucht stond nog niet op de borden, dus we besloten even ergens een broodje te halen en te wachten totdat we konden zien waar we onze koffer moesten dumpen. Toen kwam het helse bericht dat onze vlucht waarschijnlijk vertraging zou hebben. Na wat gescheld en gezeik zochten we een plekje op waar we normaal konden zitten. De nieuwe tijd zou 15:20 zijn, en 4 uur lang op de grond zitten is nou niet bepaald prettig.
Vervolgens kregen we een bericht dat ons vliegtuig alsnog op de oorspronkelijke tijd zou vertrekken. Beter. Koffer ingecheckt, douane succesvol doorlopen en maar weer een zitplekje opzoeken. Weer bericht van de vliegmaatschappij. Ons vliegtuig heeft 30 minuten vertraging. Oké, oké. 30 minuten kunnen we nog wel aan.
Aangekomen bij de gate werd het feest alleen nog maar leuker. De vertraging was nog ietsjes uitgelopen. Er werd totaal geen duidelijkheid gegeven over de nieuwe tijd, of überhaupt waarom we vertraging hadden. Om 15:00 uur mochten we eindelijk gaan boarden..
Dit klinkt als een prachtig einde, maar het hield maar niet op. Uiteindelijk hebben we nog een extra drie kwartier in het vliegtuig moeten wachten omdat het te druk zou zijn op Schiphol. JA HOOR. Gelukkig heb ik dit niet volledig meegekregen aangezien ik al in slaap was gevallen zodra m'n billen de vliegtuigstoel raakten. Om 16:30 vlogen we dan eindelijk terug naar Nederland.

En toen gingen we richting landen. Daan: ''Zie je al wat?'' Graziella: ''Ik zie wolken, en nog meer wolken. Best donkere wolken ook.'' Daan: ''En nu dan?'' Graziella: ''Wauw. Het regent hier. En niet zo'n beetje ook..''
Jup, na twee weken 30 graden, zon en bijna geen wolkjes te bekennen, creëert landen in een gigantische stortbui toch enigszins een cultuurshock. Zodra we het vliegtuig uitliepen heb ik Daan's trui aangetrokken en alleen maar gejammerd.

De vakantie ging ontzettend snel, en dat vind ik jammer. Ik had er zo nog wel even kunnen blijven. Barcelona is een prachtige stad, met een tikkeltje arrogante mensen, maar een fijne cultuur. We hebben veel gezien en gedaan, maar ik heb ook even op kunnen laden en alvast na kunnen denken over van alles en nog wat. De dag erna moest ik weer aan het werk, wat mij gelijk terug heeft getrokken in het 'niet-vakantie-leven'. Op zich vind ik dat niet vervelend. Het moet toch een keer gebeuren.
Hopelijk hebben jullie genoten van de regelmatige updates! Ik vond het in ieder geval heel leuk om te doen. Let me know als jullie vaker dit soort filmpjes willen zien!

Waar zou jij nog een keer vakantie willen vieren? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten